Proplast-K, s.r.o. - jedná se o solidní firmu ?

 Dnes si povíme něco o tom, jakým způsobem získává nové zakázky firma Proplast-K

Pokud na svůj dům sháníte nová okna či hliníkové výrobky, jako jsou například zimní zahrady na míru, jistě Vás napadne nejprve oslovit prvotřídní firma jako například Okna.eu, Internorm, Verkra a podobně. Dostanete cenové nabídky, ale pak Vás napadne, co kdyby to nějaká firma dokázala například levněji a ušetří se pár tisícovek (nebo deseti tisícovek).

V tom začnete hledat na internetu a můžete narazit na druhořadé menší výrobce (jako například Proplast-k s.r.o.), které na Vás vyskočí z placené reklamy. Zašlete jim tedy také poptávku a čekáte.

Nabídky menších firem je třeba důkladně prověřovat.

Nabídka oken a HS portálů od jedné z menších firem - Proplast-K

Poté co jsem měl nabídky od velkých a kvalitních firem, zkusil jsem ještě pro srovnání poptat menší firmu z Nového města nad metují. Nabídku jsem obdržel asi do týdne, a co se týče rychlosti nabídky, zde není na co si stěžovat. Co se týče nabídek profesionálních firem, jednalo se v mém případě o částku cca 800 tisíc korun včetně montáže a dodávky hliníkových profilů z německa značky HEROAL. Nabídka menší firmy Proplast-K se zdála lákavá okolo 740 tisíc, tak si říkám proč támhle dávat několik desítek tisíc navíc (no velice lituji že jsem těch pár desítek tisíc navíc nezaplatil), když mi dodají stejný výrobek, pozval jsem si tedy zástupce firmy Proplast-K na prohlídku stavby a konzultaci ohledně stavebních otvorů přímo na stavbě.

Jako amatérský stavebník mám pouze omezené znalosti stavitelství a o oknech jsem toho opravdu moc nevěděl, ale zajímám se o technické detaily usazení oken a zejména drahých HS portálů. Znalosti pana technika co se týče montáže byly sice minimální a na většinu technických detailů ohledně osazení (když jsem mu řekl slovo vágrys, váhorys koukal jako kdyby to bylo cizí slovo - ostatně takový pocit jsem měl následně i u majitele firmy,  který při následné montáží doporučoval osazovat HS portály od horní hrany stavebního otvoru - tak aby tam dle jeho slov "bylo místo" - myslím, že ani majitel firmy neví jak se správně osazují HS portály) nedokázal odpovědět, ale říkal jsem si že tedy nejspíše rozumí výrobě oken, ne jejich montáži. Zde jsem sice nabyl první podezření toho, že to možná nebude ta pravá firma, ale zatím jsem si říkal dobrá, asi to dělají pořád, tak ví co dělají (při montáži jsem se ujistil že neví).

Při první konzultaci také došlo první slovo ze strany technika firmy o značce profilů, říkal jsem mu, že teda jsem si vybral ty HEROAL hliníkové profily, že je to německé a že tomu věřím. On na to, že HEROAL jsou to dobré profily, ale že má "lepší nápad" !. Říkal, že mají spolupracují ještě s jedním výrobcem profilů a to s firmou YAWAL (polsko), s tím, že ty profily jsou naprosto stejné a že jako laik to nemůžu nikdy poznat. Tvrdil že kvalita, zpracování i detaily jsou naprosto stejné, že kdybych trval na HEROALu, zakázka bude pravděpodobně o 30% dražší (v duchu si říkám, že to nedává moc smysl, když mám nabídku na HEROAL za 800+ tisíc od velké firmy a jejich nabídka je 740 tisíc - což by nyní od Proplast-K dělalo nějakých 950 tisic) a že mi teda doporučuje ten YAWAL, že je to nejlepší polský výrobce profilů a že je to naprosto stejné (dle následného dotazování expertů není pravda - je to prý mnohem více reklamované, což mi může být jedno, protože mi nakonec bez mého vědomí dodali naprosto něco jiného a doufali, že to nepoznám, přesto že ve smlouvě mám YAWAL/HEROAL). No technik nakonec zněl přesvědčivě a nechal jsem se tedy přesvědčit na dodávku komplet hlinikových výplní - několik HS portálů (po pečlivém zvážení zda jít do profilů YAWAL) a hliníkových dvěří.

Shrnutí průběhu nabídky od firmy Proplast-K


Když to shrnu, firma Proplast-K, s.r.o. Vám vytvoří konkurenční nabídku která je sice o něco levnější než přední výrobci a zdá se být výhodná, při následné schůzce se Vás ovšem snaží zmanipulovat a přesvědčit ke koupi jiného produktu, který vědí, že není tak kvalitní, ale na kterém pravděpodobně o to více vydělají. A nakonec Vám jsou schopní dodat ještě naprosto jinou značku a doufají, že to nepoznáte (o tom příště). Zkrátka naprosto nekorektní jednání.

Nejenže firma nedodala značku profilů, které jsem si objednal (a o kterých mě technik firmy přesvědčoval že jsou stejné jako HEROAL), navíc, několik HS portálů za stovky tisíc bylo dodáno ve špatných rozměrech, vykazovalo vady, vstupní dveře jsem dostal se skleněnou výplní místo hliníkové výplně (za 80tis.), špatná skla (levnější než v objednávce), termín dodání neustále odkládán, nakonec více než půl roku po již posunutém termínu, zkrátka katastrofická zkušenost, kterou nepřeji žádnému stavebníkovi, Ať už profesionálnímu nebo pří stavbě svépomocí. Samozřejmě zde příběh nekončí a dále napíšu o zkušenosti z montáže a také řešením sporů s firmou Proplast-K.

Kvalita montáže Proplast-K

O kvalitě montáže musím sepsat extra článek.

Jak probíhala spolupráce s firmou Proplast-K a jejím vedením ?

To se dozvíte v navazujícím článku, kde napíšu svou zkušenost s jednáním této firmy včetně stylu komunikace klíčových osob a jak se cítíte, pokud se stanete zákazníkem Proplast-K a budete mít zájem o jejich produkty.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proplast-K - zkušenosti s firmou.

Majitel Firmy Proplast-K zastrašuje zákazníky.